EEN GEZONDE MODEL-LIFESTYLE

EEN GEZONDE MODEL-LIFESTYLE

Het belangrijkste van een model; een goed verzorgd uiterlijk. Juiste maten, stralende huid, een open houding. Hier kun je zelf veel aan doen. Denk eens aan die meiden die Victoria’s Secret lopen. Maanden en maanden van trainingen en voedingsschema’s gaan daaraan vooraf. Topsport is het, wat die meiden doen. Maar ook bij high-fashion, bij het lopen van shows en het shooten van editorials is een verzorgd uiterlijk key. 

Hoe bereik je die gezonde model-lifestyle? De drie belangrijkste ‘pillars’ zijn: voeding, beweging en de juiste uitstraling.
De juiste uitstraling is iets wat je van nature bezit, en zo niet; dan is het iets wat moet groeien. Dit heeft tijd nodig en leer je naarmate je ouder wordt.
Voeding en beweging zijn twee onderwerpen waarmee je wel direct aan de slag kunt. 

TIPS VOOR EEN GEZONDE MODEL-LIFESTYLE

Snelle tips voor gezond eten als model:

  • Eet voldoende! Ga niet minder eten dan normaal om aan bepaalde maten te voldoen, dit is niet goed voor je lichaam. Wissel ongezonde eetgewoontes om voor gezondere.
  • Als je het echt serieus wil gaan aanpakken, schakel een voedingsdeskundige in. Deze weten precies wat goed voor je is en wat niet. Op deze pagina staan tips die je kunt redelijk makkelijk kunt toepassen, maar overleg het altijd met iemand die er veel van af weet, als je radicale veranderingen in je voedingsschema toepast.
  • Kies vooral voor volkorenproducten (dus geen wit brood, maar volkorenbrood), peulvruchten, groenten, fruit, noten en vis. 
  • Probeer zoveel mogelijk verse producten te gebruiken. Maak bijvoorbeeld je eigen pastasaus in plaats van een saus uit pak te gebruiken.
  • Kies voor water, thee of koffie zonder suiker en laat frisdranken of fruitsap uit pak staan. Maak water lekkerder met bijvoorbeeld plakjes komkommer, sinaasappel, munt of citroen.
  • Wissel ongezonde snacks (koekjes, cake, taart) of gefrituurd eten om voor gezonde tussendoortjes. Denk aan fruit, wortels met hummus, komkommer, appel met pindakaas.
  • Probeer een gezond voedingspatroon een gewoonte te maken. Probeer niet 1 week ulta-gezond te eten, maar ga ervoor om een maand lang redelijk gezond te eten met af en toe iets ongezonds. Zo hou je het langer vol, en heb je er uiteindelijk meer aan.
  • Zoek naar gezonde recepten op internet. Rens Kroes deelt bijvoorbeeld heel veel lekkere gerechten op haar website en op youtube.

Snelle tips voor gezond bewegen als model:

  • Ga op zoek naar een sport die je leuk vindt. Zo is het langer vol te houden en heb je een leuke tijd.
  • Probeer niet te veel en te lang stil te zitten. Maak er bijvoorbeeld een gewoonte van elke avond een (kort) rondje te lopen.
  • Iets wat veel modellen doen is veel lopen. Niet hardlopen, maar gewoon (snel-)wandelen. Lopen werkt heel goed bij het behouden of behalen van de juiste heupmaten.
  • Zoek naar work-out video’s op Youtube. Denk aan yoga (Yoga with Adriene), workouts van modellen (Kijk eens op het kanaal van Romee Strijd of Sanne Vloet) of zoek op ‘model workout’, dan vind je genoeg leuke videos.
  • Overdrijf niet! Ga niet elke dag 2 zware workouts doen, maar voel aan wat goed is voor jou lichaam.
  • Met sporten als voetbal, hockey en paardrijden kweek je snel flinke beenspieren. Deze sporten zijn minder ‘ideaal’ voor modellen. Meestal raden bureaus pilates, yoga of wandelen aan als echte ‘modellensporten’. Overleg met je bureau wat het beste voor jou is.

Links: Rens Kroes, Rechts: Adriene Misler van Yoga With Adriene.

Hopelijk hebben we je nu een beetje op weg kunnen helpen naar een gezonde model-lifestyle! Nog meer weten over het modellen-leven? Lees dan op ModelSphere.nl over de basics van het modellen-bestaan of over gezonde voeding.
Wil jij model worden? Lees dan dit artikel!

REAGEER

Your email address will not be published.